shabani75shhh

وبلاگ باسکول

shabani75shhh

وبلاگ باسکول

  • ۰
  • ۰

باسکول مکانیکی

باسکول مکانیکی از محصولات حداد ماهر می باشد که در انواع ابعاد در بازار به فروش می رسد. باسکول مکانیکی وسیله ای است که برای وزن کردن اجسام سنگین و فوق سنگین استفاده می شود. باسکول در واقع همان ترازو با این تفاوت که از باسکول ها برای وزن کردن اجسام حجیم مانند دستگاه ها و ماشین آلات بزرگ استفاده می گردد. انواع باسکول ها ابتدا در کشور فرانسه تولید شدند و با پیشرفت صنعت انواع باسکول ها با سایزها و طرح های متنوع روانه بازار فروش شدند. در ابتدا از باسکول برای وزن کردن دام و طیور استفاده می شد. بعد از پیشرفت تکنولوژی از این وسیله برای توزین وسایل نقلیه استفاده شد. باسکول ها از نظر عملکرد به دو نوع کلی مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شوند.

 

 

باسکول مکانیکی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که شامل موارد زیر هستند:

1.              حسگرهای وزن

2.              صفحه نمایشگر یا پلتفرم

صفحه پلتفرم

این صفحه در واقع پلی است که به صورت معلق روی حسگرهای وزن تعبیه شده است و وسیله ای که قرار است وزن آن به وسیله باسکول مکانیکی اندازه گیری شود، بر روی آن قرار می گیرد. این صفحه با فناوری نوینی ساخته شده است و از فلزات مختلفی برای ساخت آن استفاده می شود.

حسگرهای وزن یا لودسل ها

معمولا برای شناسایی وزن اجسام روی صفحه پلتفرم از حسگرهایی استفاده می شود که با استفاده از لودسل ها این وزن به صفحه نمایشگر می رسد. به باسکول مکانیکی باسکول قپان نیز می گویند که از نظر ساخت و شکل ظاهری نسبت به باسکول های قدیمی مانند باسکول سنگی در مزیت هستند.

 

دقت و سرعت باسکول مکانیکی بسیار بالا می باشد و قیمت بالای آن ها نسبت به باسکول های قدیمی به دلیل همین دقت و سرعت بالای آن ها می باشد. مدل پیشرفته تری از باسکول های مکانیکی به نام باسکول دیجیتالی نیز موجود هستند که هم عملکرد ویژه تری نسبت به باسکول مکانیکی دارند و هم دقت و سرعت بالاتری نسبت به باسکول مکانیکی دارند. این باسکول ها باسکول دیجیتالی نام دارند که می توانند اجسامی با وزن 300 تا 400 تنی را به خوبی وزن کنند و در انواع ابعاد در روند تولید قرار بگیرند. باسکول سنگی در قدیم بیشتر استفاده می شد. دلیل نامگذاری باسکول سنگی به این دلیل است که از آن ها برای وزن کردن دام و طیور از آن ها استفاده می شد. باسکول های امروزی هم ماندگاری بالاتری نسبت به باسکول سنگی داشته و هم مقاومت بالایی در روند کاری خود دارند.

باسکول ها با توجه به نوع کاربرد و ابعادشان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در بازار دو نوع کلی باسکول ها به صورت الکترونیکی و مکانیکی هستند. باسکول های الکترونیکی در واقع همان باسکول های دیجیتالی هستند که از مکانیزم پیشرفته تری ساخته شده اند. باسکول مکانیکی مانند باسکول های آویز و باسکول سقفی دارای قابلیت های مکانیکی بوده و از قیمت پایین تری نسبت به باسکول های دیجیتالی دارند. امروزه استفاده از باسکول های سنگی منسوخ شده است و بیشتر از باسکول مکانیکی استفاده می شود.

  • ۹۹/۰۱/۱۱
  • محمد شعبانی

باسکول مکانیکی

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی