shabani75shhh

وبلاگ باسکول

shabani75shhh

وبلاگ باسکول

  • ۰
  • ۰

باسکول مکانیکی بر عکس ترازوهای بزرگ صنعتی در انواع ابعاد و اندازه ها ساخته می شوند. مزیت خاص این وسیله آن است که می تواند وزن های بالایی را با سرعت بالا اندازه گیری کند. معمولا باسکول مکانیکی این قابلیت را دارد تا محدود وزن هایی بین 500 تا دویست تن را با دقت بالایی وزن کند. با توجه به نوع اندازه باسکول های ساخته شده در صنایع مختلف برای توزین جرم های مختلف از آن ها استفاده می شود. ساخت باسکول مکانیکی ابتدا در کشور فرانسه شروع شد و کلمه باسکول از نظر لغوی به معنای قپان می باشد. اولین باسکول هایی که ساخته شدند باسکوئل های سنگی بودند که از آن ها برای وزن کردن دام و طیور استفاده می شد. اگر بخواهیم باسکول ها را به صورت کلی دسته بندی کنیم، دو نوع کلی زیر می باشند.

باسکول های الکترونیکی یا دیجیتالی

باسکول های مکانیکی

بقیه باسکول ها از نظر دسته بندی در دو مورد بالا قرار می گیرند.

کیفیت باسکول مکانیکی به فاکتورهایی از نظر مقاومت اجزای مختلف آن، میزان حداکثر وزنی که می تواند تحمل کند و جنس قطعات ساخته شده می باشد. معمولا قطعات باسکول از فلزات سخت ساخته می شوند. سختی فلزات استفاده شده بسیار بالا می باشد. یکی از فلزاتی که در ساخت قطعات باسکول استفاده می شود، فولاد بوده که دارای استحکام بسیار بالایی می باشد. ابعاد بزرگ باسکول ها سبب شده است تا مشتریان حتما قبل از خرید باسکول مکانیکی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرند. با توجه به بزرگی ابعاد باسکول ها، سازندگان معمولا چرخ هایی مقاوم برای آن در نظر می گیرند تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر جابه جا شوند. باسکول های امروزی از اجزایی مانند صفحه نمایشگر، لودسل ها که وظیفه انتقال وزن تشخیص شده به صفحه نمایشگر را دارند، صفحات پلتفرم و بدنه فولادی تشکیل شده اند. همگی این اجزا با مکانیزم پیشرفته ای در عملیات بهره برداری باسکول ها تعبیه می شوند. معمولا باسکول های غیر پیش ساخته با توجه به نظر مشتری به بروسه تولید می رسند.

مقایسه باسکول مکانیکی با ترازوهای صنعتی

  1. باسکول مکانیکی در برابر ترازوها از قطعات بزرگتر و مستحکم تری ساخته شده است.
  2. دقت و سرعت باسکول مکانیکی در تشخیص وزن نسبن به ترازوها بالاتر بوده و امرزوه در صنعت بیشتر از این دستگاه استفاده می شود.
  3. باسکول مکانیکی می تواند وزن هایی بسیار بالا را اندازه گیری کند ولی ترازو معمولا برای وزن کردن اجسام سبک استفاده می شود.
  4. ترازوها معمولا از قطعات ظریف تری ساخته شده اند و برای جابه جایی آن ها نیازمند وقت زیاد نیستیم. برای باسکول ها معمولا باید وقت زیادی صرف کنیم تا آن ها را از یک جا به جای دیگر منتقل کنیم.
  • ۹۹/۰۱/۲۳
  • محمد شعبانی

کیفیت باسکول مکانیکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی