shabani75shhh

وبلاگ باسکول

shabani75shhh

وبلاگ باسکول

  • ۰
  • ۰

باسکول صنعتی چیست؟ مانند ترازوها که در اولین تقسیم بندی براساس نوع کارکرد به انواع و مدل های مختلفی تقسیم می شوند، باسکول ها نیز انواع و اقسام مختلفی دارند.یک مدل از باسکول ها باسکول صنعتی می باشد. باسکول صنعتی به نوعی از باسکول گفته میشود که کاربرد آن در کارخانه ها ی می باشد. برای وزن کردن اجسام سنگین که به طورمعمول در محیط های صنعتی وجود دارند، از این مدل از باسکول ها استفاده می شود. باسکول صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟ باسکول صنعتی دارای بدنه ای بسیار مقاوم و مستحکم تری به نسبت باسکول های فروشگاهی بوده و قابلیت تحمل فشار و وزن بسیار زیادی را داراست. بدنه ی باسکول صنعتی از فلز ساخته شده است. در بعضی از صنایع میزان دقت در اندازه گیری وزن بسیار حائز اهمیت است و این وضوع سبب شده که دقت در اندازه گیری وزن نیز در باسکول صنعتی مهم باشد. در برخی از صنایع بزرگ از نوعی باسکول صنعتی که وزن های زیادی از 05 الی 025 تن را با دقت و کیفیت بسیار باال اندازه گیری میکند استفاده می نمایند. اجزای تشکیل دهنده ی باسکول صنعتی اندیکاتور اندیکاتور یا همان نمایشگر یکی از اجزای مهم در باسکول صنعتی می باشد.

اندیکاتور یا به صورت متحرک و یا به صورت ثابت بر روی باسکول صنعتی نصب میشود.یکی ازاجزای مهم در باسکول صنعتی،نمایشگریا اندیکاتوراست. وظیفه ی اندیکاتوراین است که تاریخ و ساعت رابه صورت دائمی برروی صفحهLED خود نمایش دهد. این قطعه هم از برق استفاده میکند و هم میتواند از باطری داخلی که درونش تعبیه شدهاست استفاده نماید. لودسل لودسل یک حسگر الکتریکی است که وزن بار موردنظر را به اندیکاتور انتقال می دهد. این قطعه در باسکول صنعتی مدل های مختلفی داشته و در انتخاب نوع آن باید به عوامل مختلفی همچون میزان ظرفیت، محل قرارگیری، دمای محیطی که قرار است باسکول درآن نصب شود وکالس لودسل دقت کرد. جانکشن باکس جانکشن باکس وظیفه ی متصل کردن لودسل ها به یکدیگر و یکسان کردن نقاط مختلف دستگاه برای نمایش وزن، را بر عهده دارد.

این قطعه میتواند مشکالت دیگر ی که در عملیات توزین به سبب وجود خمیدگی درصفحه زیر لودسل و پلتفرم و یا وجود بار نامتقارن روی باسکول، به وجود می آید رارفع کند. پلتفرم پلتفرم باسکول، درواقع همان ساختمان و بدنه ی اصلی باسکول صنعتی می باشد. این پلتفرم با توجه به ظرفیت و ابعاد باسکول، جنس ونوع آن مشخص می شود. درواقع پلتفرم محل قرارگیری بار مورد نظر بر روی باسکول بوده و معموال جنسی از فلز و یا ورق فوالدی مقاوم دارد. نکات قابل توجه برای خرید باسکول صنعتی اگر میخواهید یک باسکول صنعتی باکیفیت را خریداری نمایید، یکی از موارد بسیار با اهمیتی که قبل از خرید باسکول صنعتی باید به آن توجه بسیاری نمود سیستم آن می باشد. باسکول صنعتی به دلیل اینکه اجسام و اقالم سنگین را وزن میکند باید حتما دارای جنس عالی با کیفیت و بادوام باشد.

 باسکول صنعتی باید بتواند عالوه بر وزنی که موقع طراحی آن برایش در نظر گرفته شده است وزن بیشتراز حد تعیین شده را هم تحمل نماید، بنابراین به صورت کلی شما حتما باید درزمان خرید این وسیله به مقاومت وسیستم آن توجه زیادی داشته باشید. باسکول صنعتی دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از آنها دارای سیستم خاص و مشخص شده ای هستندکه وظیفه اصلی این سیستم تحمل کردن بارهای سنگین می باشد. اجسام سنگین وزن و حجیم بر روی باسکول صنعتی قرار می گیرند و بنابراین توجه به موارد گفته شده و مدل باسکول صنعتی  بسیار با اهمیت است. انتخاب بهترین نوع باسکول صنعتی کامال بستگی به نیاز شما داردکه دقیقا مایل به خرید چه سیستمی سیستمی هستید. بنابر این در ابتدا به نیاز خود برای خریداری باسکول توجه کرده و سپس آن را تهیه نمایید. اطالع داشتن از اجزای باسکول صنعتی نیز حائز اهمیت است به این دلیل که اجزایی که در یک باسکول صنعتی قرارگرفته بسیار متفاوت تر از اجزای باسکول های معمولی می باشد و شما باید حداقل اندک اطالعاتی در مورد آنها داشته باشید.

  • ۹۹/۰۸/۱۵
  • محمد شعبانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی